KWARANTANNA NAM NIE STRASZNA !

Drodzy Rodzice! Kochane dzieci!

Z uwagi na trwającą kwarantannę pragniemy Wam pomóc w zorganizowaniu zajęć i zabaw, które umilą Wam ten wspólnie spędzany czas. Będziemy zatem udostępniać strony oraz różne pomoce, które zainspirują  Was do nowych działań.

Życzymy miłej zabawy! 

 

Dzień 1

https://www.superkid.pl/dla-dzieci

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-puzzle

 

Dzień 2

 

 

 
Dzień 3
 
 
 
 
Dzień 4
 
 
 
 

 Dzień 5

https://mamotoja.pl/szlaczki-do-druku,nauka-pisania-artykul,16484,r1p1.html

https://www.kidipage.com/pl/karty-pracy/przedszkole/index.html

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

 

Dzień 6

Przykładowe zajęcia dla rodziców i dzieci, które uczęszczają na zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne.

Witam!

    Przygotowałam dla Państwa kilka ćwiczeń na ten tydzień  do wykorzystania z dziećmi w domu. Niektóre ćwiczenia mogą się wydawać Państwu zbyt łatwe lub zbyt trudne – a to dlatego, że nasze zajęcia zawsze są na bieżąco dostosowywane do indywidualnych możliwości każdego dziecka. Oto kilka z nich:

 

1. Na początek rozgrzewka z pokazywaniem emocji

Smutna minka tak wygląda                      (pokazujemy smutną minkę)

Złość spod oka gdzieś spogląda               (pokazujemy, jak się złościmy)

Lecz ja uśmiech dzisiaj mam                    (uśmiechamy się do dziecka)

Całą radość Tobie dam!                           (możemy delikatnie połaskotać dłońmi dziecko)

 

2 . Wierszyk o „Złym humorku”, który później można omówić – jest to przy okazji sprawdzenie czy dziecko uważnie słucha i potrafi się skupić na czytanym tekście

 

Zły humorek

Jestem dzisiaj zła jak osa! Złość mam w oczach i we włosach!

Złość wyłazi mi uszami i rozmawiać nie chcę z wami!

A dlaczego? Nie wiem sama. Nie wie tata, nie wie mama…

Tupię nogą, drzwiami trzaskam i pod włos kocura głaskam.

Jak tupnęłam lewą nogą, nadepnęłam psu na ogon.

Nawet go nie przeprosiłam – taka zła okropnie byłam!

Mysz wyjrzała z mysiej nory: - co to znowu za humory?!

Zawołałam: - Moja sprawa! Jesteś chyba zbyt ciekawa!

Potrąciłam stół i krzesło, co mam zrobić by mi przeszło?

Wyszłam z domu na podwórze, wpakowałam się w kałużę.

Widać, że mi złość nie służy, skoro wpadłam do kałuży.

Siedzę w błocie, patrzę wkoło, wcale nie jest mi wesoło…

Nagle co to? Ktoś przystaje. Patrzcie! Rękę mi podaje!

Tu ktoś mały, tam ktoś duży – wyciągają mnie z kałuży.

Przyszedł pies i siadł koło mnie. Kocur się przytulił do mnie.

Mysz podała mi chusteczkę: - pobrudziłaś się troszeczkę!

Widzę, że się pobrudziłam, ale za to złość zgubiłam!

Pewnie w błocie gdzieś została! Już nie będę jej szukała! ????

 

3. Wyćwierkaj emocje.

Gwarki to ptaki, które potrafią – tak jak ludzie, wyrażać emocje przy pomocy odpowiedniej intonacji, głośności itp. Proponuję wykonanie ćwiczenia, które pozwoli wyrażać emocje poprzez ton, mimikę, głośność mówienia a nie konkretne słowa. Można wybrać dowolne słowa, np. wiosna, słońce, deszczyk, które można wypowiadać tonem:

  • wesołym
  • smutnym
  • wystraszonym
  • poważnym
  • śmiesznym
  • zaspanym
  • zdenerwowanym
  • obrażonym

Można ćwiczyć razem z dzieckiem ???? 

 4. Kurze bazgroły – coś, co na pewno spodoba się dzieciom!

Wykonanie dowolnego rysunku, bez przykładania się, tzn. robiąc najdziwniejsze esy-floresy zamiast konkretnych linii. Można tez utrudnić sobie zadanie biorąc do obu rączek kredki, a nawet kilka kredek na raz! ???? pozwoli to dziecku na pobudzenie swojej wyobraźni i rozładowanie emocji.

Pozdrawiam

Barbara P.

 

Dzień 7

http://www.matzoo.pl/zerowka/dopasuj-kolory_46_346

https://www.youtube.com/watch?v=lfBSX2tqHNg

 

Dzień 8