STREFA PRZEDSZKOLAKA - PROPOZYCJE ZADAŃ DO REALIZACJI W OKRESIE KWARANTANNY (23.03-27.03)

Temat tygodnia: MARCOWA POGODA

( 23 - 27 marca )        

1.      Wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie - nowy film edukacyjny dla dzieci po polsku – Abc Zabawa

 https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY  

2.      Program edukacyjny dla dzieci Budzik - Wiosna 

https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w

3.       Pielęgnowanie hodowli w domowym kąciku przyrody. Zwrócenie uwagi na zmiany w wyglądzie roślin. Założenie dzienniczka wzrostu rośliny.

Potrzebne będą: własna hodowla fasoli lub cebuli, kartki, kredki.

Dzieci obserwują hodowle roślin w domowym kąciku przyrody. Podlewają rośliny, zwracają uwagę na ich wzrost. Proponuję założenie dzienniczka wzrostu rośliny, w którym dzieci będą zaznaczać zaobserwowane zmiany. Dzieci składają kartki A4 na cztery części. Na pierwszej stronie rodzic zapisuje tytuł Dzienniczek hodowli np.: fasoli (lub innej rośliny, zależnie od wyboru dziecka). Dzieci rysują zaobserwowane zmiany. Każdego dnia, o ile zajdzie potrzeba, uzupełniają dzienniczek. Jeśli zabraknie kartek, dokładają kolejne, złożone na cztery części. Każdą zaobserwowaną zmianę można ponumerować za pomocą odpowiedniej liczby kropek.

Powodzenia!!

4.Przepis na marcową pogodę – zajęcia matematyczne.

Do zadania można wykorzystać poniższe tabelki z symbolami pogody (znajdują się na dole strony jako " pliki do podrania")

Potrzebne będą: symbole składników pogody ( obrazki przedstawiające słońce, deszcz, śnieg, wiatr, piorun w liczbie po 6, dla chętnych po 10), wycięta z papieru sylweta garnka.

Proponujemy dzieciom przygotowanie przepisu na marcową zupę. Dzieci kolejno podają składniki, tzn. wymieniają nazwy i liczbę poszczególnych składników pogody, następnie biorą odpowiednie symbole i umieszczają je na sylwecie garnka. Naśladują ruch mieszania zupy łyżką i dmuchają mocno na garnek. Te kartoniki z symbolami pogody, które zsuną się z sylwety garnka, są już miękkie. Dzieci je liczą np. ile jest już miękkich słoneczek, ile chmurek itd. Zabawa toczy się dalej. Dzieci mieszają w garnku i dmuchają do momentu, aż wszystkie składniki pogody  będą miękkie, czyli zdmuchnięte.

5. „Zabawy z marcem” – utrwalanie nazw liczebników porządkowych.

Potrzebne będą znowu: symbole składników pogody ( obrazki przedstawiające słońce,  deszcz, śnieg, wiatr, piorun w liczbie po 6, dla chętnych po 10).

Układamy w jednej linii (przed dzieckiem) kartoniki z symbolami pogody, np.: słońce, chmura, deszcz, słońce, chmura, deszcz (dwie sekwencje). Dziecko nazywa symbole znajdujące się na kartonikach. Następnie odwracamy obrazki tak, aby nie było widać co się na nich znajduje (nie zmieniamy kolejności). Zadajemy pytanie: Co znajduje się np. na drugim obrazku?.  Dziecko udziela odpowiedź, odwraca obrazek i sprawdza, czy odpowiedź była prawidłowa. Zostawia odkryty obrazek. Następnie pytamy: Co znajduje się na piątym obrazku? Dalej zabawa toczy się wg tych samych zasad, do chwili aż wszystkie obrazki zostaną odkryte.

6. Proponowana piosenka https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q  Śpiewające brzdące „Pogoda”

 

Wszystkie działania dzieci można dokumentować robiąc zdjęcia. Zachęcamy chętnych rodziców do fotografowania i przesyłania zdjęć na stronę naszego przedszkola z dopiskiem „Wiewiórki”. Pojawią się one w zakładce naszej grupy. Myślę, że sprawimy tym dużo radości naszym przedszkolakom.

Miłej zabawy!!!

 

Pozdrawiam serdecznie!!