ZAJĘCIA ZDALNE 12 KWIECIEŃ

12.04.2021r.

POWROTY PTAKÓW

1. Oglądanie zdjęć ptaków, omówienie wyglądu ptaków, określenie ich

wielkości, budowy (zdj. poniżej)

2. Pokazujemy zdjęcia ptaków i podajemy ich nazwy. Dziecko uczy się

rozpoznawać ptaki, wskazuje wśród zdjęć tego ptaka, którego nazwę podajemy. Na

każdym zdjęciu wskazuje części ptaka wymienione przez rodzica.: głowę, dziób, oko,

tułów, skrzydła, ogon, nogi.

3. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Lusterko dziecka. Ćwiczenie należy wykonać kilkukrotnie.

Fruwający ptak – dziecko dotyka czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak

jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.

Dziobek ptaka– dziecko wypycha wargi do przodu i, na zmianę, zamyka je i otwierają.

Wysiadywanie jaj– język przykleja za górnymi zębami, nie rusza nim przez 30 sekund.

Budujemy gniazdko– dziecko przesuwa językiem po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie ptak ląduje w gnieździe: przykleja język przy górnych dziąsłach.

Dzięcioł– czubkiem języka uderza za górnymi zębami.

4. Śpiewnie piosenki „Kle kle boćku”

https://www.dailymotion.com/video/x637qq6

5. Wykonanie pracy plastycznej „Błyszczące ptaki.” (przykładowe zdj. poniżej)

Dwie płyty CD, klej magic, kolorowe paski papieru, piórka, plastelina.

Dziecko skleja na końcach kolorowe paski papieru, które będą stanowiły ogon ptaka. Na

jednej z płyt, od strony z nadrukiem, przykleja złożone paski kolorowego papieru (po

prawej stronie), a po lewej stronie – trójkątny dziób ptaka. Od dołu – dwa prostokątne

paski papieru, które będą nogami. Następnie smaruje drugą płytę od strony nadruku i

dokładnie przykleja ją do pierwszej płyty. Po zewnętrznych stronach płyt, w ich

środkowej części, przykleja piórka, które będą skrzydłami ptaka. Następnie lepi dwie

małe kuleczki z czarnej plasteliny i przykleja oczy w okolicy dzioba