ZAJĘCIA ZDALNE 15 KWIECIEŃ

15.04.2021r.

PTASIE TRELE

1. Ćwiczenia grafomotoryczne „Skoki żabki.”

Arkusz szarego papieru, zielony mazak lub pastele olejne, sylweta zielonej żaby. Na dużym arkuszu papieru zawieszonym na ścianie Rodzic przykleja z lewej strony sylwetę zielonej żaby i rysuje szlaczek z linii zaokrąglonych od góry – imitujący skoki żaby, tworząc małe, a potem coraz większe skoki żaby. Dziecko rysuje podobny szlaczek w powietrzu. Następnie podchodzi do arkusza umocowanego na ścianie i rysuje grubym zielonym mazakiem po zaznaczonym śladzie.

2.Słuchanie ptasich śpiewów.

https://www.youtube.com/watch?v=6EEyZzRAYlw

3.Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej ”Ptasie trele.”

Rodzic prezentuje wiersz i pyta dzieci: Czym zajmowały się ptaki? Powtarza wiersz, a dzieci powtarzają fragment tekstu:

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni.

Znów nastała wiosna!

Ptaki nadlatują.

A co będą robić?

Gniazda pobudują.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni!

Na drzewach wysoko

Albo w trawie – nisko.

Tak by do swych piskląt

zawsze miały blisko.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni!

Gdy skończą budować,

Jajeczka w nich złożą.

By było im ciepło,

na nich się położą.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni!

Wykluły się wreszcie

Z jajeczek pisklęta

I każdy maluszek

te trele pamięta!

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni!

• Ćwiczenie dla 4 – latków. - Improwizacja ruchowa do wiersza.

Rodzic recytuje wiersz, a Dziecko pokazuje ruchem jego treść: przylot ptaków, budowanie gniazd, wysiadywanie jajek. Powtarza sylaby, dbając o prawidłowe artykułowanie głosek.

- Ćwiczenie słuchu fonematycznego do głoski f.

Rodzic podaje przykłady słów, a Dziecko ma za zadanie klasnąć, gdy usłyszy słowo z głoską „f” na początku. Przykładowe słowa: autobus, foka, kompot, farby, figury, pędzel, woda, flaga itp.

4. Zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie warg – „Dzioby ptaków.”

Mała kartka imitująca dziób ptaka. Rodzic zamienia Dziecko w ptaka, które buduje gniazdo i w swoim dziobie nos i trawy i patyczki. Dziecko otrzymuje małą karteczkę, którą trzyma między zaciśniętymi wargami. Kiedy Rodzic klaszcze, ptak fruwa, a kiedy przestaje klaskać – ptak się zatrzymuje. Zabawę powtarzamy 4 razy.